måndag 9 mars 2009

Helgens efterlängtade beställningar

Bildkällor: ikea.se och engelskatapetmagasinet.se


I helgen var jag ledig från jobb och studier så vi har hunnit sätta upp ett fint innertak i både vardagsrum, sovrum och en del av den övre hallen. Lovar att visa bilder snart!

Men vi har även hunnit med lite angenäma beställningar, som tex kök (dock inga vitvaror) från Ikea och en bänkskiva i massiv ek med underlimmad diskho. Eftersom huset är gammalt och alla golv och tak är i trä och vi vill behålla den lantliga stilen var massivt trä ett självklart alternativ, trots allt tjat om hur den ideligen måste behandlas och torkas. Jag tycker det inte finns något snyggare än en inarbetad träyta som åldrats vackert, värt allt underhåll.

Även tapeten Woods från Cole&Son fick äntligen hamna i min varukorg. Tror den kommer passa väldigt fint på en vägg i vårt vardagsrum till de vitlaserade trägolven och taken, och även björkarna utanför fönstret. Har funderat på en ljus ljus olivgrön tapet att bryta mot men ännu inte bestämt mig. Vad tycker ni?


Ha en skön start på veckan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker olivgrön tapet lät jättefint, tror en kall färg funkar bäst till björktapeten. Kommer bli jättefint tror jag!
Kram Åsa H

Anonym sa...

Jättefin blogg. Vad fint med ekbänkskiva laminat känns så 90tal och minsta lilla jack så är det inget man kan göra. Fin tapet.
////LOLLO