onsdag 18 mars 2009

Jo den där skorstenen...


Bild från styleroom.se

Vi har en murstock mitt i huset och vi kommer ansluta en ny öppen spis till den i vardagsrummet så småningom. Just nu är den täckt med en ganska o-charmig gråvitdassig puts och jag har suktat efter att ha gråsvart, maffig skiffer istället ett bra tag.

Oftast är jag och maken överens om vad vi vill ha för stil i huset men ibland slinter det lite och vi tycker heeelt olika. Så det här med muren har jag knappt vågat tagit upp eftersom när det kommit på tal i olika sammanhang har jag hört något om ordet kakel, hua...
Då tänker jag ofrivilligt direkt på vita plattor som är 20x20 cm, begriper inte varför.

Så jag har försökt lirka och trixa och försökt fått in honom på någon variant av mosaik åtminstone.

Och det börjar ju så sakteliga närma sig för ett definitivt beslut så jag tog lite mod till mig och frågade maken - lite försiktigt...;

- Du? Vad tror du om det här på muren? (visar honom bilden ovan och håller andan...)
- Absolut. Det kör vi på.

Hur lätt som helst liksom. Nästan lite nonchalant.
Och jag försöker dölja min enorma glädje och svarar okej, lika lättsamt, som om jag inte riktigt bryr mig. Jag nästan rycker på axlarna.
Tricket är kanske att låta honom tro att det var hans beslut och val från allra första början.
Nåja, hursomhelst så blir det en skiffervägg och det kommer bli riktigt snyggt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnyggt!

sienneis sa...

Hahaha!
Visst är det lustigt när det händer! Jag visade min gube en matta och han sa TVÄRNEJ, någon vecka senare "såg" han samma matta (EXAKT samma matta) och säger;
Skulle inte den passa i köket?
:D