tisdag 17 mars 2009

Shopping som vetenskap



För er som inte vet så jobbar jag halvtid och pluggar på distans på heltid - och emellanåt känns det verkligen av i psyke och kropp att jag är 150% sysselsatt!
Förutom nu - när vi kommer till en mycket intressant del i kursen, nämligen köpbeteenden och varför kvinnor shoppar medan män handlar.

Vi går samtidigt igenom olika marknads- och försäljningsstrategier och jag inser gång på gång att jag helt enkelt måste vara en grym säljare. Jo men jag handlar ju nästan hela tiden - mina argument går ju inte att slå och jag tycker jag gör ett himla bra fynd varje gång. Och mycket tack vare försäljaren i mig (jomen så måste det vara) som väger för- och nackdelar och till sist alltid gör mig nöjd. ;)

Och visste ni förresten att 67% av familjens bilinköp och val av färg påverkas av barn mellan 8-12 år? Lite läskigt enligt mig, och döm mig gärna men jag tycker det känns som att de stackars barnen blir mer och mer inblandade i stora val som de inte borde bry sig om.

Ha en skön tisdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig! Snacka om curlingsamhälle och våra barn mår bara sämre och sämre.

Anonym sa...

Vad intressant att få studera sådant, jag kan tänka mig att du har mer än fullt upp!!

Jag håller helt med dig, applåder i massor till Åhlens som valt att bojkotta fjädrar!! Hoppas fler följer efter.

~Livet i byn

Anonym sa...

Jättefin blogg, och håller med dig!!! Tycker synd om dagens barn! Kram Kamilla

Anonym sa...

Vad skoj att få plugga shopping, ett ämne jag oxå skulle vara grym på hihi!! Sjukt att barn har så mycket inflytande så unga, försöker tänka på det varje dag med våra barn.