måndag 2 mars 2009

Nya tider







Är det bara jag som inbillar mig eller doftar det inte lite vår ute? Visst, här i Gävletrakterna ligger snön rätt tjock fortfarande och än så länge envisas termometern neråt, men jag kan ändå - och kanske är det inbillning - på nåt vis känna den där bekanta känslan av inspiration och nya tag som är så typiskt för våren. Och snart är det ju påsk också!

Vanligtvis brukar vi åka upp till vår älskade stuga i Borkan, Kittelfjäll över påsk och åka skoter, sitta på fjället och läppja öl, sola ansiktet och spela brädspelet Settlers of Catan (som för övrigt är beroendeframkallande).
Men det här året stannar vi hemma och hoppas istället på ett färdigt, alldeles nyrustat litet hus, som vi med föräldrar, svärföräldrar, kollegor och vänner har fått fantastiskt mycket hjälp av att fixa till och bygga om. Det har varit mycket hårt arbete - och är naturligtvis fortfarande - men det börjar sakta men säkert förvandlas till ett hem, ja vårt hem.

Jag tror att det kommer bli en fantastisk vår och nyblivna husägare som vi faktiskt är, känns förväntningarna stora och allt är så spännande!
Just därför fick den enorma buketten med orangebruna tulpaner (tack älskling!) stå som modell idag, som en symbol för nya tider och den efterlängtade grönskan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt fin blogg. Kram Lisa

Hemmabloggaren sa...

Men å vilken fantastisk bukett! Måste nog också ta och köpa mig en vårbukett, eller be maken :D