tisdag 26 maj 2009

Mmm, tacos...



Ursäkta röran men vi bygger om...



Länge sedan men ändå inte... Spisen står vid samma vägg som den nya, murstocken valde vi dock att jämna ut så väggen blev vinkelrak och för att slippa ett knepigt hörn.

Egentligen har jag målat hela dagen (känns som bomull i huvudet just nu) men glömde naturligtvis att fotografera resultatet så jag får visa det en annan dag. Men däremot åkte mannen och svärfar förbi med motorsågen i högsta hugg så jag väljer att skriva om deras fantastiska prestation istället...;

Idag sågades alltså rutan för induktionshällen ut ur ekskivan och efter en hel del noggrann mätning och sågning kunde vi (läs make och svärfar) äntligen testa och tjuvkika hur resultatet kommer bli. Och vi är mer än nöjda med utseendet, det blev helt enkelt precis som jag drömt om.
Nu är det 'bara' ugnen och fläkten som saknas, och kaklet, just ja... Men sen så, kan vi äääntligen laga vår älskade, obligatoriska tacos...

Och baka bröd, och pajer, gratänger, kladdkakor, bullar, skorpor, tillaga stekar, göra tjockpannkaka... och moussaka... och kärleksmums... och lingonrutor, och extra stora muffins... Snart...

1 kommentar:

sienneis sa...

Åh vad fint kök!
Jag kommer på tjockpannkaka ;)

Hur mår magen då?!

Kram