lördag 23 maj 2009

Testnätter




Bilder från mammashop.se

Jag funderar på att skaffa mig en ny, grön och böjd sängkamrat - för er med snuskiga tankar så kan jag genast förklara att det är en avlång, ja hela 180 cm, komfortkudde för att avlasta diverse gravida kroppsdelar, från FormFix.

Man kan inte bara använda den före graviditeten utan även efteråt som en amningskudde, man kan forma om den till en korv (jag hittar inget bättre ord) och lägga bebisen i. När den lilla växt på sig några blöjstorlekar kan den även användas som stöd runt en sitt-övande liten parvel.

Jag har förhandlat lite med maken och han tycker det verkar vara ett vettigt babyrelaterat inköp men vi har ändå kommit överens om att byta säng ett par nätter (tydligen har han hela tiden vetat att hans säng är lite bättre än min...) för att se om jag sover skönare.

Jag antar att när vi väl ligger i vår älskade dubbelsäng de luxe igen istället för de 90 cm breda (eller smala) gästsängarna utan bäddmadrass som vi för tillfället sover i, kommer ryggen att räta ut sig ytterligare några kotor och bidra till ännu bättre sömn.
Fast jag tycker ändå korven verkar rätt mysig att ha med sig i sängen och jag inbillar mig att den kanske kan trösta min förtvivlan över att jag snart inte kommer kunna sova på mage.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Halloj,

Tvålen köper du på Urban Living. Har länkat till dom i inlägget så det är bara att klicka dig vidare. Den är härlig :0)

Jag lägger till dig på Bloglovin så jag kan återkomma och läsa mer.

~Livet i byn

Hemmabloggaren sa...

Gud vad dom hittar på, men ja det kanske funkar. Det där med amningskudde fick jag aldrig kläm på riktigt men den där borde ju räcka även om du får trillingar :D

Anonym sa...

Hejhej! Tjusig blogg med en rolig blandning! En sån kudde är jag också ute efter, jag googlade och hittade dig!Min kompis har haft en under hela sin grav och nu har barnet (2år) den fortfarande och klättrar på så den verkar vara kanon!!!
Lycka till med bebben!
Kram Lovisa

sienneis sa...

Jag säger KÖP!
Jag hade fem (!!!) kuddar som jag möblerade runt mig varje natt :D

Dendär korven ser super mysig ut!

Kram