onsdag 24 juni 2009

Nyinflyttade



Lupiner är lite fulsnygga tycker jag, mest tycker jag om dem för att de påminner så mycket om mormor.
Bilden har faktiskt ingenting med inlägget att göra, inser jag just.

Midsommarnatten flyttade vi äntligen in i huset, maken var lite salongsberusad av ett trevligt knytkalas medan jag kilade mellan hus och skåpbil med de minsta lådorna, de stora är ju 'ajabaja' numera.
Ni kan tro att vi sov gott i vår älskade dubbelsäng. När vi vaknade dagen efter låter jag vara osagt, men jag kan hinta om att vi inte sovit så länge sedan... sedan... nej, jag vet inte. Välbehövt antagligen.

Ännu är det ganska långt ifrån klart, men köket är någorlunda färdigt och även sovrummet, och det är ju där man 'bor' som mest och det funkar ganska bra. Men tiden går som bekant ganska fort när man har mycket att stå i och internet, som varit min navelsträng till omvärlden, är ännu inte igång. Dessvärre blir ju även bloggen lidande ett litet, litet tag och dessutom har jag lagt kameran på ett sånt där bra ställe. Kanske i bakluckan på Volvon, i en sko i hallen eller i en kartong med byggkvitton, vem vet.

Jag hoppas att ni haft en himla mysig midsommar och äntligen verkar sommaren vara här på riktigt!

Inga kommentarer: