tisdag 30 juni 2009

Sixten






Ertappad i vardagsrummet. Stackars liten, uppväxt med buller och bång och allt annat som husrust medför.

Vår tretton veckor gamla hälsingepojk Sixten är äntligen här nu, eller ja, sedan en vecka tillbaka bor han hos oss. Och han charmar oss mer och mer för varje dag som går, kanske är det mina moderskänslor som svallar över, men ibland gör han små saker som är så himla gulligt att det nästan gör ont i mig.
Sättet han liksom dyker ner med hela huvudet i matskålen, hur han slänger sig omkull i sidled när man gosar med honom och hur han kurrar som en liten motorsåg när han blir klappad. Ja, han är vår nya lilla favorit, vår Sixten, och jag är förvånad över att jag kan bli så hänförd av en liten kattunge, jag som egentligen är en hundperson.

Jisses, känner man så här för en liten katt, hur dryg kommer man då inte bli när man får en bebis?

2 kommentarer:

Elin sa...

ååååh, men kära hjärtanes vad söt han är!!! lille sixten!! :oD

längtar tills vi ses!
kram

Sienneis sa...

Hehe... You just wait and see...
Vi har också katt och hon var precis sådär söt hon med- nu blir jag bara irriterad på stackars kissen när hon lägger sig i sängen (är smått paranoid mot fästingar...)

Bra söt var den!

Hoppas ni mår bra!
Kram