onsdag 3 juni 2009

Tänk vad lite färg kan göra, closet del 2






Jag har lärt mig något nytt av mig själv de senaste lediga dagarna - jag tenderar att uteslutande välja vitt. Opraktiskt och inte särskilt tåligt enligt vissa, det självklara och mest stilfulla valet enligt andra. Men hursomhelst så lyfter det, fräschar upp och förstorar ett rum minsann, särskilt vår lilla garderob som blivit tillräckligt vitmålat (läs blaffat på med vit, billig färg) nu på både väggar och tak.
Det är ju en fuskvariant, helt klart, med tanke på att väggarna är av olika slag. Du finner gips på vissa väggar, spån på andra och en härlig blandning av råspont och bättre begagnad, tillvaratagen panel av olika slag.
Men jag gillar det, så länge det är vitt. Jag tycker inte man ska hålla på och mixtra för mycket med husets själ (säger hon som slet ut A L L T), och kära nån, det är ju bara en garderob. Lite hyllor, lite piff och lite smart förvaring så kommer det bli kanon.
Längtar faktiskt till i helgen då även trägolvet kommer målas i en mörk blyertsgrå nyans.

2 kommentarer:

sienneis sa...

:)
Jag tycker vitt är bra, om det används på rätt sätt som Mija i Bygglov som alltid smäcker dit massa färg i detaljerna!

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.tv4.se/polopoly_fs/1.871978!image/1453841181.jpg_gen/derivatives/w450/1453841181.jpg&imgrefurl=http://www.tv4.se/1.871950/2009/03/03/inkopslista_program_8_gastre&usg=__IP4GkNNmF2-zk15YlbGra-7GO4s=&h=300&w=464&sz=92&hl=sv&start=102&um=1&tbnid=Y2iqQcCZfYB1MM:&tbnh=83&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dmija%2Bkinning%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26start%3D90%26um%3D1

KANSKE världens lääääääängsta länk :) Tihihi, men detta kök är så fint, tycker jag iaf!

Låter verkligen superläckert med det mörka golvet mot de vita väggarna, mmmm!!!! NAJS!

Ha det gott!

Anonym sa...

Men gud vilken skillnad!! Superfint!! Ser fram emot helgens verk!! Kram Kamilla