måndag 11 maj 2009

Äntligen hemma?



Bild från Svensk Fastighetsförmedling.

Timell-wannabes som vi är har vi slötittat på Äntligen hemma-gänget och det enorma projekt de 'pysslat' med - att totalrenovera ett treplanshus på Lidingö från golv till tak.

Såg nyligen att det nu finns ute på marknaden. För minst 12 miljoner kan det bli ditt, om inte priset ökar i en budgivning vill säga.

Först när jag såg summan höll jag på att trilla av stolen, jag menar, såååå fint är det ju inte. Alltså inte 12 miljoner-fint.
Fast sen började jag läsa igenom hela objektinformationen och först måste jag ge skribenten en klapp på ryggen - inte ett enda stavfel! Tycker det brukar myllra av konstiga formuleringar och grammatiska fel i såna här typer av texter, men icke.

Allt eftersom jag läste insåg jag att man trots allt får ett helt fantastiskt och smart hus för den summan; bl.a. bergvärme, centraldammsugare, vattenburet värmesystem, en designad trädgård och en handikappanpassad våning. Bara grejen att samtliga vitvaror är från samma märke är sådant jag uppskattar lite extra.
Jag inser att de har helt enkelt valt det allra bästa i alla beslut som fattats, sedan att det osar inredningsprogram över huset får man väl med på köpet.
Jag klickade vidare för att kolla in månadskostnaderna och i sammanhanget tyckte jag de 15 000 inte verkade helt orimliga, snarare tvärtom.

Nåja, det ska bli spännande att se vem som köper huset - och jag undrar lite i smyg vem som får vinsten?

2 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Näää 15 millar är groteskt för det huset. Det kan man ju får värsta skärgårdsvillan för även i Sthlm, men alla kanske inte vill ha sjötomt bara för att jag vill det förstås. Hm.

Hoppas ni får en solig helg!

Hemmabloggaren sa...

Äsch 12 millar var det visst men ändåååå.

:D