onsdag 20 maj 2009

Begär



Bilder från have2have.se

Idag slog det mig att massor av tjejer dagligen säger till mig, nästan med något galet och vilt i blicken, Jag älskar skor.
Varför inte strumpor, västar eller trosor?
Jag har jobbat många år inom klädbranschen och aldrig hört eller sett någon trycka ett par byxor mot sin barm och nästan med en längtansfull suck sagt Jag älskar chinos...

Nej, just begreppet att uteslutande älska skor är mer bekant och jag undrar vad det egentligen är som gör att man (ja även jag) sträcker lite extra på sig i sina allra finaste pumps, i de nya Conversen eller den skimriga ballerinan. Varför jag själv lika omsorgsfullt slår in skorna i silkespapper till varje kund som kommer in? Det är liksom nåt särskilt.

Men jag antar att jag kommer få hålla mig till Birkenstock-hyllan snart. Jag har hört något om vrister som babyelefanter under graviditeten och jag börjar få mina misstankar...

2 kommentarer:

Sienneis sa...

Hahaha :D
Skrattar högt här åt "bilden" av någon med ett par chinos :)

Ja, väskor & skor är väl lite var kvinnas svaghet, fast jag är så rysligt kräsen så det blir aldrig ett besvär...Linnen däremot, DET är min svaghet! Vilket förresten var toppen när magen svällde! Då tog jag gamla tighta linnen och klippte av och hade som en gigantisk "mudd" till div toppar!

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kamilla sa...

Hahaha du skriver så härligt! Kramar Kamilla