söndag 13 september 2009

Före och efter - SOVRUM



Ett trött och mörkt sovrum med kattvindar på vardera sida, bleka tapeter och sunkig plastmatta...



En annan sorts plastmatta och en gammal elradiator mot murstocken.



Plastmattan är bortriven och under finns ett vackert trägolv, kattvindarna som är fulla med sågspån rivs ner. Ett nytt fönster sätts i och väggen isoleras.



Taket reglas, isoleras och ett nytt innertak spikas upp. Trägolvet slipas och lackas. Elementet och fönstret målas, väggarna får skimrig tapet och taksponten vitlaseras.

Och nu...



Murstocken där elementet en gång satt.



Skimrig tapet i svagt olivgrön nyans mot ljus sand där vi valde att tapetsera ända upp till taket för ett luftigare intryck.



Det nya lilla fönstret som satt 'inuti' ena kattvinden.





Idag är det elva dagar sedan vår älskade tös kom till världen och jag börjar så sakteliga vänja mig vid föräldralivet och snart känner jag att jag verkligen kommer kunna njuta av den här tiden fullt ut, bara kroppen och sömnen hänger med.

Och nu känns det också som man landat på något vis, både vad gäller huset och allt runt omkring, så jag kände att det minst sagt var dags att börja visa resultatet av vad vi faktiskt hållt på med de senaste månaderna.

Detta är alltså del 1, sovrummet.

1 kommentar:

Sienneis sa...

Än en gång:
GRATTIS
det kan inte sägas många ggr nog :)

Vilken tur huset hade som fick ER!
Underbart val av färger, lugnt & harmoniskt...
Där sover ni säkert gott alla tre!

Kram på er